Soru-Cevap

Bu sayfada sıkça sorulan soruların cevaplarını bulabilirsiniz.

Sitemdeki fotoğraflar güncellenmiyor, nasıl çözerim?

Scriptimizde cache (önbellekleme) sistemi bulunmaktadır. Bu sistem siz değerli müşterilerimizin daha hızlı bir siteye sahip olmasını sağlar. Bu sorunu yaşadığınız zamanlarda Shift+F5 (Chrome için) çekiniz. Bu işe yaramazsa tarayıcınızın önbelleğini temizleyip siteye tekrar giriş yapın. Sorun devam ederse büyük ihtimalle CloudFlare kullanıyorsunuzdur. CloudFlare'ın kendine has bir cache (önbellekleme) sistemi bulunmaktadır. CloudFlare üzerinden de bu cache'leri temizlemeniz gerekmektedir. CloudFlare cache nasıl silinir öğrenmek için: https://blog.cliaweb.com/cloudflare-onbellek-cache-temizleme.html

Cache (Önbellek) Sorunu - Eğitim Videosu

Sunucu Konsol (WebSend vb.) bağlantısı çalışmıyor, nasıl çözerim?

Bunun üç nedeni olabilir, birincisi minecraft sunucunuza kurduğunuz konsol eklentisinin ayarlarını yapmamış olabilirsiniz. Bu ayarları bu sayfaki gibi yapabilirsiniz: https://egitim.leaderos.web.tr/yoenetim-paneli/sunucu İkincisi minecraft sunucunuz üzerinden konsol ayarlarında girdiğiniz portu açmamış olabilirsiniz (Minecraft sunucunuzu aldığınız yere açtırabilirsiniz) Üçüncüsü ise site hostinginiz üzerinden konsol ayarlarında girdiğiniz portu açmamış olabilirsiniz. (Site hostingini aldığınız yere açtırabilirsiniz)

Konsol Bağlantıları - Eğitim Videosu

Paket Yükseltme işlemini nasıl yapabilirim?

Paket yükseltme için Hesabım > Lisanslar sayfasına gelin. Yükseltme yapacağınız lisansı listeden bulup Ayarlar butonuna basınız. Bu sayfada dilediğiniz paketin yükselt butonuna basınız ve ödemeyi yapınız. Ödeme işlemi sonrasında Lisanslar sayfasında İndir butonuna basınız.

Yükseltme işlemi yapmadan önce eski sitenizin yedeğini almakta fayda var.

Eğer siteniz son sürümde değilse son sürüme güncelleme yapınız!

İndirdiğiniz dosyaları FTP üzerinden sitenize atınız. Sitenize girdiğinizde yeniden kurulum yapmanızı isteyecektir fakat kurulum yapmanıza gerek yok (Yaparsanız bazı sorunlarla karşılaşabilirsiniz.).

Yeni dosyaları attıktan hemen sonra FTP'den /apps/main/private/config/status.php dosyasını açınız. Buradaki INSTALL_STATUS'un false olan değerini true yapıp kaydediniz.

Son bir işlem kaldı. Veritabanı bağlantınızı yapmanız gerekiyor. Bunun için FTP'den /apps/main/private/config/connect.php dosyasını açınız. Buradaki veritabanı bilgilerinizi kendinizinki ile değiştirin ve kaydedin.

Artık sitenize yükseltilmiş şekilde erişebilirsiniz.

Paket Yükseltme - Eğitim Videosu

Lisansımın alan adını nasıl değiştirebilirim?

Alan adı değişimi için öncelikle leaderos.web.tr adresinden hesabınıza giriş yapınız. Hesabım > Lisanslar sayfasında alan adını değiştireceğiniz lisansın Ayarlar butonuna basınız. Bu sayfada alan adını ücretsiz bir şekilde değiştirebilirsiniz.

Alan Adı Değiştirme - Eğitim Videosu

Çevrimiçi sayısı gözükmüyor, ne yapmam lazım?

Oyundaki oyuncu sayısını göstermek için kullandığımız servisler var. Biz bu servislere istek gönderiyoruz ve gelen sonuca göre çevrimiçi sayısını gösteriyoruz. Eğer çevrimiçi sayınız gözükmüyorsa ya bu servisde bir bağlantı sorunu vardır ya da Minecraft sunucunuz bu servisi engelliyordur. Genelde Minecraft sunucuları bot, ddos gibi saldırılar almamak için yurt dışından erişimi engeller ve oyundaki çevrimiçi sayısı sitede gözükmez. Peki bunun çözümü nedir? Sizler için bütün çevirimiçi gösterme servislerini ekledik. Yönetim Panelinden Ayarlar > Sistem Ayarları kısmına gelerek Online API'den servisleri tek tek deneyin. Elbet birisi çalışacaktır. Buna rağmen gözükmedi mi? O zaman Online API olarak mcsrvstat.us servisini seçin ve Minecraft sunucunuzun firewall'ından 34.204.59.252 IP adresine izin verin. Bu IP'yi firewall'a nasıl ekleyeceğinizi bilmiyorsanız lütfen Minecraft sunucunuzu aldığınız yere destek mesajı gönderiniz.